سبد خرید 0

تفاوت دیوار پوش های pvc و پلی استایرن چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 مرداد 1400 در ساعت 11 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از کاغذ دیواری در ساختمانهای مسکونی و اداری افزایش یافته است. با ادامه پیشرفت، جهان به سمت مدرن حرکت می کند و از مدرن ترین طرح ها در همه زمینه ها استفاده می کند. طرح های بصری نیز بخشی از این طراحی مدرن هستند. در واقع، با بررسی توابع می توانید در کجا و با چه چیزی تصمیم بگیرید از چیزی استفاده کنید. امروزه هنگام طراحی دکوراسیون داخلی از انواع دیوارپوش های موجود در بازار استفاده می کنند. در بازار ایران دو نوع دیوارپوش پلی استایرن و PVC رواج پیدا کرده است که به دلیل قیمت مناسب توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. دیوار کوبPVC بیش از پیش در بازار داخلی کشور ما محبوبیت بیشتری پیدا می کند. PVC یکی از مهمترین و مفیدترین مواد ترموپلاست است که به نام پلی وینیل کلرید معروف است. این مواد در جوامع مختلف، کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد و در ساخت درها و پنجره ها، روکش دیوار، شیشه و ... استفاده می شود. این دیوارپوش دارای وزن و سبکی مناسبی هستند، به همین دلیل این دیوارپوش نسبت به سایر دیوارپوش های سنگین توجه بیشتری دارد و به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود. دیوار کوب پی وی سی از پلاستیک فشرده شده اند دیوارپوش های پی وی سی بسیار گرانتر از دیوارپوش های دیگر مانند ام دی اف می باشد و همین امر باعث ایجاد انگیزه برای افرادی شده است که به دنبال روکش با کیفیت مناسب هستند. این دیوارپوش ها متعلق به دیوارپوش های PVC هستند و تنها کمی با دیوارپوش های PVC تفاوت دارند. پلی استایرن به دلیل استحکام بیشتر مقاوم در برابر ضربه است. این دیوارپوش ها تنوع زیادی دارند و می توانید آنها را به راحتی در هر مکانی که می خواهید نصب کنید. هر دو روکش ضد آب هستند و طول عمر بالایی دارند ، اما دیوارپوش های استایروفوم طول عمر بیشتری دارند. در ادامه با مای دکوری همراه باشید تا بیشتر درباره ی مزایا و معایب این دیوار پوش ها اطلاعات کسب کنیم.

دیوار پوش های pvc

PVC یا پلی وینیل کلراید یکی از پرکاربردترین مواد ترموپلاست در جهان است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، PVC به طور گسترده ای استفاده می شود، به ویژه در صنعت ساختمان سازی به عنوان مثال؛ کفپوش PVC دیوارپوش، پنجره و... در بازار موجود است. دیوارپوش PVC یک جایگزین عالی برای دیوارپوش سنگی و چوبی است. دیوارپوش های PVC از پلاستیک فشرده ساخته شده اند. تفاوت اصلی دیوارپوش های پی وی سی با سایر دیوارپوش ها وزن آنهاست زیرا دیوارپوش های پی وی سی در مقایسه با سایزهای دیگر بسیار سبک هستند. از نظر هزینه نیز، آنها در مقایسه با دیوارپوش های چوبی ارزان تر هستند.

انواع دیوار پوش پی وی سی

1_روکش دار ساده

2_چاپی

3_ساده

 

 

 

مزایای دیوار پوش پی وی سی

1_وزن سبک

2_هزنیه پایین

3_نصب سریع و آسان

4_مقاوم در برابر رطوبت

5_عایق حرارتی

6_مقاوم در برابر حریق

7_قابل شستشو

8_نظافت آسان

 

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .

 

معایب دیوار پوش پی وی سی

  • پی وی سی دارای نوعی سم به نام toxic است که برای انسان بسیار خطرناک است
  • در برابر ضربه حساس می باشند و به سادگی سوراخ می شود.
  • تنوع بالا و جذابی ندارد و بیشتر برای محیط های اداری و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیوار پوش پلی استارن

 

دیوارپوش پلی استایرن یک نسخه پیشرفته از دیوارپوش PVC است و در آنها تمام خواص دیوارپوش PVC را خواهید یافت. تفاوت اصلی کاغذ دیواری های پلی استایرن و PVC در ضخامت بیشتر و دوام بیشتر آنهاست. در اثر ضربات یا اجسام نوک تیز آسیب نمی بینند و اگر به این نقاط حساس هستید می توانید بدون تردید از این نوع دیوارپوش استفاده کنید و همچنین می توانید از آن به عنوان عایق صدا با زیرسازی مناسب دیوار خود استفاده کنید.

برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

 

 

مزایای دیوار پوش پلی استارن

 

1_ضد رطوبت و مناسب برای مکان های فوق مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و حمام ها

2_عمر بالایی دارند

3_کیفیت بهتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی دارند

4_فرایش در آن ها به کمی دیده می شود

 برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .

تفاوت دیوار پوش پی وی سی با پلی استارن

 

دیوارپوش های PVC توخالی و متقاطع هستند، اما دیوارپوش های پلی استایرن به گونه ای پر شده اند که استحکام بالایی دارند. دیوارپوش PVC مقاومت خوبی در برابر ضربه ندارد و جایی برای استفاده ندارد. دیوارپوش های پلی استایرن برای محیط های مختلف مناسب تر است. آنها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند که از خراب شدن آنها جلوگیری می کند. آنها محکم هستند، اما وزن زیادی ندارند. اگر زیرسازی شما مناسب است، می توانید از آن در هر جایی مانند سقف، دیوارها و غیره استفاده کنید.

یکی از مهمترین موارد در مورد دیوارپوش پلی استایرن، تنوع طرح، رنگ و نقش برجسته ای است که آن را از دیوارپوش PVC متمایز می کند. با توجه به طرح و سلیقه خود می توانید از این دیوارپوش استفاده کنید. کاربرد این دیوارپوش دارای ثبات و انعطاف پذیری بهتری نسبت به دیوارپوش PVC است و همچنین نصب آن بسیار آسان است.

 

استفاده از دیوار پوش ها

در حمام، رطوبت وجود دارد که بنابراین استفاده از دیوارپوش های ضد آب برای این مکانهای مرطوب توصیه می شود. دیوارپوش های ساخته شده از پلی استایرن و PVC ، از جمله دیوارپوش های ضد آب، برای حمام و توالت مناسب است. این دیوارپوش ها، اگر به درستی نصب شوند، عمر طولانی دارند و به این سرعت فرسوده نمی شوند. با این حال، کیفیت دیوارپوش پلی استایرن بسیار بالاتر از دیوارپوش PVC است. در حقیقت، پلی استایرن یک محصول همه کاره، با دوام و حتی قابل استفاده مجدد است. تفاوت اصلی بین دیوارپوش پلی استایرن و دیوارپوش PVC  ساختار اصلی آن است. دیوارپوش های فوم پلی استایرن در داخل محکم هستند، بنابراین از استحکام بالاتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی که از داخل توخالی هستند برخوردار هستند. روکش دیوار  (PVC) نباید در مکان های شلوغ مانند خیابان ها استفاده شود. یا از پله ها استفاده شد زیرا این گروه از دیوارپوش ها در برابر ضربه کمتر مقاوم هستند و بنابراین آسیب و سوراخ شدن آنها آسان است، بنابراین توصیه می شود که پوشش های PVC در اتاق کودکان نصب شود.

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()